Jdi na obsah Jdi na menu

Křest knih Mikuláš, Ježíšek, pan Vrána a my a Modrý Poťouch

Tisková zpráva – Den pro dětskou knihu, betlémy a Sedlčanský kraj

Sedlčany – Městská knihovna Sedlčany. Svaz knihovníků a informačních pracovníků (SKIP) vyhlásil již 4. ročník celostátní akce nazvané Den pro dětskou knihu. Termín byl stanoven na 27. listopadu 2010 (sobota před 1. nedělí adventní). Městská knihovna Sedlčany (www.knihovna-se.cz), spolu se Sedlčanským krajem (týdeníkem hájícím zájmy Sedlčanska a Sedlecka) a klubem Velká Kobra Sedlčany (www.velkakobra.info)  se chce pokusit v rámci této akce o rekord v kategorii Nejvíce lidí s betlémem na jednom místě.
Nad regulérností rekordu budou bdít zástupci agentury Dobrý den Pelhřimov (www.dobryden.cz). Pokud se podaří rekord vytvořit, bude následně zapsán do České knihy rekordů. Tento pokus se uskuteční 27. listopadu 2010 od 10.00 hod. na náměstí T. G. Masaryka v Sedlčanech. Sčítání betlémů začne přibližně v 11.15 hod. K rekordu přispějete, když v uvedený čas na uvedené místo přijdete s betlémem, který bude mít přinejmenším tři postavy (Ježíšek, Panna Maria, sv. Josef). Doufáme, že se na náměstí sejdou nejenom betlémy kupované, ale i doma vyráběné, a to z nejrůznějších materiálů. Ze soutěže budou vyloučeny pouze betlémy na klasické pohlednici.
Po sčítání bude na náměstí vytvořen i živý betlém. Bylo by hezké, kdyby jej účastníci rekordu podpořili a zúčastnili se jeho vytvoření v rolích „darovníčků“. „Darovníčci v kostýmech“ budou mít v bráně při sčítání přednost. Živého betlému se zúčastní i herečka Jana Krausová.
V průběhu dopoledne bude také slavnostně představena a předána čtenářům knížka spisovatele Miloše Kratochvíla a ilustrátorky Markéty Vydrové Mikuláš, Ježíšek pan Vrána a my. Knížka laskavou formou provází malé čtenáře celým adventem a jistě se stane vhodným dárkem pro naše nejmenší. Knížky se budou za příznivé ceny (nižší než v obchodech) na náměstí prodávat a oba autoři je zájemcům rádi podepíší. Nebudeme vítat do života však pouze tuto jednu knihu, ale nakladatelství Triton představí a uvede v život také rovnou celou novou dětskou edici. Edice se jmenuje Laskavé čtení a budou v ní vycházet samé laskavé, hezké, mravné a pozitivní knížky pro děti. Prvními tituly této nové edice jsou právě dvě knížky Miloše Kratochvíla a Markéty Vydrové – již zmíněný Mikuláš, Ježíšek, pan Vrána a my a Modrý Poťouch......

Modrý PoťouchMilkuláš, Ježíšek, pan Vrána a my